Menu
VeDeCar_1H

Nederland is bij uitstek een distributieland. Het stelt dan ook hoge eisen als het gaat om geconditioneerd transport. Distributie betekent in veel gevallen meerdere stops per dag, al dan niet tegen een laadperron. Dit stelt automatisch hoge eisen aan de trailers. Niet alleen aan een langdurige K-waarde, maar ook aan de constructie van de trailer. De geïsoleerde carrosserieën van VéDéCar voldoen aan de strengste Europese eisen. Met tachtig jaar ervaring in carrosseriebouw en veertig jaar ervaring in vriescarrosserieën bouwt VéDéCar op maat naar transportbehoeften van de klant. De trailers van VéDéCar onderscheiden zich door de hoogste isolatiewaarde, het lage eigen gewicht en door bedrijfszekerheid. Kenmerkend is ook de ambachtelijke afwerking.

Productkenmerken

Vloer

  • vloerplaten van het beste soort Fins berken
  • plaatdikte 21 mm
  • constructie met verstevigingen om de 14 cm
  • verlijming nat op nat met polyuretaan binnenwerk uit  één geheel

Wanden

  • wanden hydraulisch geperst
  • vervaardiging met eigen hydraulische pers 1200 ton
  • nat op nat constructie
  • verstevigingsplaten inwendig om de 20,5 cm
  • inwendig polyuretaan uit één geheel en niet geïnjecteerd. Hiermee lage K-waarden
  • polyester coating rondom waardoor polyuretaan ook aan kopkanten beschermd is

Dakconstructie

  • dakpaneel bestaat uit rondom gesloten polyester met polyuretaan binnenkern
  • dikte 110 mm
  • isotaaf gelcoating
  • hoge bescherming tegen vocht, chemicaliën en zon (bekend uit botenbouw)
  • bestaat uit één geheel
  • aerodynamische afwerking van de hoekprofielen voor een lagere luchtweerstand en dus betere TCO

Achterportaal

  • achterportaal standaard van polyester uit één geheel
  • scheurt gegarandeerd niet in de hoeken
  • extra stevig bij aandokken aan de ladingperrons

Afwerking

  • hoekprofielen zijn aerodynamisch afgewerkt voor een lagere luchtweerstand
  • alle behuizingen voor bedradingen elektra en hydrauliek zijn vooraf geplaatst en hoeven niet te worden ingefreest
  • alle naden van stootranden en van vloer zijn afgekit
  • stootranden en bindrails liggen in de carrosserie en niet erop
  • bindrail is aan achterzijde versterkt met een stalen plaat
  • stootranden zijn afgewerkt met taps toelopende metalen strips

A-componenten

  • BPW-assen
  • SAF-assen
  • Mercedes-Benz-assen
  • WABCO
  • Knorr

Resultaat

  • hoogste K-waarde
  • door homogeniteit minste verlies isolatiewaarde door de jaren
  • hierdoor laagste TCO
  • probleemloos ATP/FRC-certificaat tot 12 jaar
  • concurrentie soms tot slechts 6 of 9 jaar

Certificering

  • ATP/ FRC
  • TüV
  • Piek
  • XL lading-certificaat
VeDeCar_2V
VeDeCar_3V