Menu

Fruehauf is fabrikant van kwalitatief zeer hoogwaardige trailers. Fruehauf vindt haar oorsprong in Detroit. Hier bouwde August Fruehauf in 1914 de eerste oplegger achter een T-ford en noemde hem een trailer. Na de oorlog gingen de automobielen over van chassis met carrosserie naar een zelfdragende constructie (frameless). Fruehauf ontwikkelde een frameless vantrailer. De box is zelfdragend met een los assenstel eronder. Na 65 jaar productevolutie heeft Fruehauf nog steeds een zelfdragende boxtrailer. Hierbij wordt 60% van de sterkte van de vloer bepaald door de ondersteuning van de vloer. Fruehauf heeft doorgestoken I-profiel traversen op 400 mm tussenafstand. 40% van de sterkte van de vloer wordt bepaald door de kwaliteit van de vloer zelf. Vanaf 1997 worden Fruehauf-trailers voor de Europese markt gefabriceerd in Frankrijk.

Fruehauf_1H
Productkenmerken
Productengamma
Fruehauf_2H

Vloer

  • ondersteuning zelfdragende box door ondersteuning van de vloer van chassis
  • doorgestoken I-profiel traversen op 400 mm tussenafstand
  • vloer is getest voor 9 t aslast volgens DIN/EN283
  • laminated hardwood planken uit Maleisië in dikte van 35 mm
  • gecontroleerd hardhout van hoge densiteit zonder knoesten
  • lamellen ¼ slag gedraaid ten opzichte van elkaar voor stabiliteit
  • 3 schroeven per plank per traverse (900)
  • omega’s om bij vochtvariaties de krimp/uitzetting op te vangen
  • galva crashplaat van 280 mm

Achterportaal

  • compleet anti-rackportaal met geïntegreerde dorpelbalk, opgebouwd uit samengestelde kokerprofielen
  • gegalvaniseerd na samenstelling door dompeling; dus ook de binnenzijde van de kokerprofielen
  • schroefverbinding met de vloer, klinkverbinding met het dakpaneel en huckbolt-verbinding met de plywood zijwanden
  • het portaalframe is een essentieel deel van de zelfdragende constructie en verzekert de torsiestijfheid van de box, zowel bij roldeuren als bij standaarddeuren
  • portaalhoogte opening is inwendige hoogte
  • portaalbreedte is inwendige breedte
  • een impact versterkte flens met daarin de deurscharnieren beschermd opgesteld tegen laadperronschade
  • dorpelbalk en onderhoeken versterkt tegen laadperronschade
  • bescherming van de toplichten aan achterzijde
  • dak afwateringsgoot in de bovenbalk voor afwatering naar de zijkanten en niet over de deuren
  • rubber perronbuffers op de uiteinden van de chassis hoofdliggers en zware gegalvaniseerde hoekbuffers op de achterhoeken van het portaal

Componenten

  • BPW-assen
  • SAF-assen
  • WABCO
  • Knorr

Schuifzeiltrailers

  • standaard schuifzeiltrailer
  • mega schuifzeiltrailer
  • coil schuifzeiltrailer
  • huckepack schuifzeiltrailer
  • schuifzeiltrailer met een verhoogd dak
  • enkelas city schuifzeiltrailer

Boxtrailers

  • enkelas city boxtrailer
  • twee-assige distributie boxtrailer
  • drie-assige boxtrailer
  • garment boxtrailer
  • kastentrailer met een dubbele laadvloer
  • luchtvrachttrailer
  • leverbaar met achtersluitdeuren of roldeuren

Containerchassis

  • standaard containerchassis star
  • containerchassis met uitschuifbare achterzijde
  • tipping containerchassis
  • gooseneck chassis

Platform trailer

  • vlakke trailer met of zonder zijborden

Kippers

  • twee-assige kipper voor zand en gravel
  • drie-assige kipper voor zand en gravel
  • kipper voor stenen of sloopafval met Hardox “half pipe” body

Middenas aanhangwagens

  • middenas aanhangwagen voor carrosseriebouwers
  • twee- en drie-assige modellen op 22,5”en 19,5”-assen